Facilitaire dienstverlening

Heb jij ook van die fijne medewerkers die al jaren voor jou en je bedrijf klaarstaan? Die op basis van hun persoonlijke dienstverlenende eigenschappen, ervaring en gezond verstand elke werkdag tot een feestje maken? En wist je dat het mogelijk is om hen tot grotere hoogte te tillen en ze alle nieuwe kneepjes van het facilitaire vak naast hun werk te laten leren? We vertellen je graag meer.

Facilitair dienstverleners zijn de spin in het web van jouw organisatie. Zij hebben contact met diverse partijen die zorgen dat jouw bedrijf goed draait. Dat klanten gastvrij ontvangen worden. En dat al je medewerkers een fijne werkomgeving hebben. Door corona is die werkplek en het management ervan behoorlijk aan het veranderen. Facilitair dienstverleners zijn dé aangewezen personen om de werkplek veilig, hygiënisch en volgens de regels in te richten. En hoewel thuiswerken steeds vaker zal voorkomen, blijft een fijne werkplek een belangrijke arbeidsvoorwaarde. De nieuwe generatie werknemers stelt bovendien hogere eisen aan de werkomgeving. Zeker voor het eigen comfort, maar ook op het gebied van duurzaamheid. Denk aan gezonde en bewuste voeding in de kantine, verantwoorde schoonmaak, de materialen die iedereen gebruikt en het hergebruik hiervan. Al deze dingen raken het werk van de facilitair dienstverlener. En de ontwikkelingen hierin gaan razendsnel.

De noodzaak voor scholing

Hoe kun je er voor zorgen dat deze medewerkers op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen en innovaties en deze kennis positief kunnen inzetten voor je bedrijf? En hoe ondersteun je hen bij het behouden of uitbreiden van hun kennisniveau en vaardigheden? Bijvoorbeeld wanneer bepaalde diensten gedigitaliseerd worden, of wanneer er door verloop nieuwe functies vrijkomen waarvoor een diploma of certificaat nodig is.

In het kader van Leven Lang Ontwikkelen wil je hier als werkgever natuurlijk aan bijdragen. Voor je werknemer, maar ook voor de organisatie. Want door goed werkgeverschap behoud je die waardevolle krachten en dat levert op lange termijn veel op. Ga daarom het gesprek aan en onderzoek wat de wensen en dromen zijn van je medewerkers.

Blijf bij

Heb je medewerkers in dienst die hogerop willen, alsnog een opleiding willen doen om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten of wil je als organisatie op het gebied van duurzaamheid innoveren en hiermee je voordeel doen? Denk dan eens aan de verschillende mogelijkheden die ROC Nijmegen biedt voor werken en leren.

Maatwerk

Bij ROC Nijmegen bieden wij ook maatwerk aan. Voor als de opleiding of cursus die jouw organisatie of medewerkers nodig hebben er niet bij zit. Een module of lesprogramma afgestemd op de specifieke behoefte van jouw organisatie of medewerkers. Zo blijven jouw medewerkers zich steeds ontwikkelen. Neem hiervoor contact op met een van onze relatiemanagers.

  • Maatwerk voor jouw bedrijf? Ik help graag!

    Flexibel opleidingsaanbod: Incompany mogelijkheden, maar ook in de avonden en weekenden. Ik maak graag een passend voorstel voor jouw organisatie.

    • Demian Hoogland

      e d.hoogland@roc-nijmegen.nl t +31 (0)6 3892 00 99

      Demian is relatiebeheerder Hospitality & Praktijkleerroute.
      Je kunt hem benaderen met vragen over:

      • LLO-trajecten voor Toerisme
      • LLO-trajecten Recreatie
      • LLO-trajecten Luchtvaartdienstverlening
      • LLO-trajecten Horeca
      • LLO-trajecten Brood en Banket
      • LLO-trajecten Facilitaire Dienstverlening
      • dePraktijkleerroute
      • Maatwerk-trajecten