Het BPV-bureau of de BPV-coördinator verzorgen namens de opleiding de organisatie van de beroepspraktijkvorming (BPV) en de afstemming met het werkveld.

Hierbij gaat het om de volgende taken:

  • werven en uitzetten van BPV-plaatsen (in overleg met de opleidingen);
  • bijhouden van een database met BPV-contactpersonen en leerbedrijven;
  • vormgeven van het BPV-beleid, in nauw overleg met leerbedrijven, management en opleidingen;
  • verantwoordelijkheid voor de voorlichting en het voorlichtingsmateriaal;
  • deelname aan het overleg van het BPV-bureau;
  • beoordelen van de BPV-aanvraag van de student;
  • toewijzen van studenten aan BPV-begeleiders;
  • onderhouden van bestaande contacten met leerbedrijven;
  • opbouwen van nieuwe contacten met bedrijven;
  • probleemoplossend optreden bij problemen tussen betrokkenen;
  • verzorgen van de administratie die voortkomt uit de BPV-periode;
  • organiseren en plannen van de terugkomdagen en informeren van alle betrokkenen;
  • archiveren van documenten over het leerbedrijf, de aanvraag BPV-goedkeuring en de BPV-overeenkomst;
  • archiveren van BPV-verslagen en beoordelingen;
  • archiveren van informatie over potentiële leerbedrijven;
  • opstellen van praktijkovereenkomsten.

 

     
×
Wij gebruiken Cookies

ROC Nijmegen gebruikt cookies (en andere technieken) en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren. Meer informatie

Cookies accepteren